news-img

Publicēšanas datums: 29.03.2021.

Āda pavasarī

Ko tur daudz – lielākoties tieši pavasaris ir laiks, kad kļūstam fiziski aktīvāki. Tas priecē katru ķermeņa šūnu. Jā, arī āda laimē sāk starot. Stāsta 'Veselības centrs 4' filiāles Estētiskās medicīnas centrs ''4.Dimensija'' dermatoloģe un dietoloģe Lāsma Kalnbērza

NOMAINI KOSMĒTIKU!

Pavasarī biezos krēmus aizstāj ar vieglākiem, tomēr katram pašam jāizvērtē savas ādas stāvoklis – ja āda joprojām ir sausa pēc aukstās un vējainās ziemas, biežās roku mazgāšanas un dezinfekcijas, ieteicams turpināt tos lietot, līdz ādas stāvoklis normalizējas.

SAULES FAKTORS

Nenovērtē par zemu saules UVA un UVB starojumu, tas ir īpaši svarīgi, ja āda ir gaiša un jutīga. Seja saules iedarbībai parasti ir pakļauta visvairāk. Lai pasargātu ādu no dažādiem nevēlamiem veidojumiem, kā arī krunciņu profilaksei ieteicams seju īpaši sargāt no spēcīgas un ilgstošas saules iedarbības. 

NOMET ZIEMAS ĀDU!

Pīlings jeb ādas attīrīšana no atmirušajām šūnām, kas sakrājušās ādas virskārtā, var ievērojami palīdzēt pavasarī atjaunot ādas izskatu. Tomēr skābes, kas atrodamas pīlingu sastāvā, var padarīt ādu jutīgāku uz saules iedarbību un veicināt pastiprinātas pigmentācijas veidošanos. Pavasarī pīlinga procedūras ieteicams veikt ļoti saudzīgi, tikai vakaros un ne biežāk kā reizi 7–10 dienās.

UZŅEM VITAMĪNUS!

Ir svarīgi sekot līdzi D vitamīna līmenim asinīs, un to ieteicams lietot arī saulainajā periodā, ja nepieciešams.

Lai būtu vesela un skaista āda, ieteicams vairāk uzturā iekļaut svaigus zaļumus, dārzeņus, augļus un ogas.

Tie satur daudz C vitamīna – spēcīgu antioksidantu, kas sargā šūnas no brīvo radikāļu bojājumiem; tas ir nepieciešams, lai ādā veidotos jauns kolagēns, līdz ar to ir būtisks ādas elastības nodrošināšanā un dzīšanas procesos, stiprina asinsvadu sieniņas. 

DZER ŪDENI!

Jau zināmais noteikums joprojām spēkā – pieaugušam cilvēkam jāizdzer divi litri ūdens dienā, intensīvas fiziskas slodzes laikā – krietni vairāk. Ādā no uzņemtā ūdens veidojas dabīgais mitrinošais faktors, kas ir ādas galvenais mitrinātājs. Ūdens nāks par labu gan izskatam, gan veselībai kopumā.

PIETIEKAMI IZGULIES!

Ir būtiski nepārēsties – īpaši vēlu vakarā.

Tas nelabvēlīgi ietekmēs miegu un radīs lieku slodzi ķermenim. Tieši šajā atslodzes posmā notiek visefektīvākā ādas atjaunošanās.

Vairāk lasiet žurnāla ''Ej!'' 2021. gada marta izdevumā 

Saistītas ziņas

news-img
07.05.2021.

Rozācija? Akne? Atopiskais dermatīts? Dermatologi skaidro, ''BIODERMA'' iesaka

news-img
15.03.2021.

AKTUĀLI! Sieviete un viņas intīmā veselība

news-img
06.05.2021.

Trekns biezpiens vai vājpiena

news-img
06.05.2021.

Traumēts nags - ilgstoša atveseļošanās

news-img
05.05.2021.

Ko svarīgi zināt par ādas vēzi melanomu?

news-img
05.05.2021.

Ultrasonogrāfija sāpošām locītavām

news-img
05.05.2021.

Kāpēc vaigi ir sarkani?

news-img
05.05.2021.

Kāpēc ādu nedrīkst pārsauļot?

news-img
29.04.2021.

Sportistu uzturs

news-img
26.04.2021.

Pavasara alfabēts

Visas ziņas