news-img

Publicēšanas datums: 14.07.2021.

Karstums un tu: atvēsinies gudri

Noteikti apmeklē ārstu, ja karstuma ietekmē tava pašsajūta krasi pasliktinās, taču ikdienā vari ņemt vērā dažus ieteikumus, lai, karstumā atvēsinoties, nenodarītu sev pāri.

  • Lai gan gaisa kondicionieri šovasar šķiet gandrīz vienīgais glābiņš gan uzturoties iekštelpās, gan braucot automašīnā, tomēr uzmanies - temperatūras atšķirība starp iekštelpām un ārtelpām nedrīkst būt pārāk liela. Ja pārkarsis cilvēks ienāk aukstās telpās, viegli var saaukstēties.
  • Grūti sagremojama pārtika rada lieku slodzi ne tikai gremošanas sistēmai, bet arī asinsritei: ja uzturā tiek lietota ''smaga'' pārtika, asins pastiprināti pieplūst kuņģa – zarnu traktā, radot lieku slodzi asinsritei. Tādēļ karstā laikā izvēlies vieglu uzturu.
  • Uzņem pietiekami daudz šķidruma! Atceries:

 - ja karstā laikā ir fiziska piepūle, ūdens jādzer 3 - 4 reizes vairāk nekā parasti;

 - ja tevi apgrūtina svīšana, ņem vērā, ka mazāk dzerot, mazāk nesvīdīsi;

 - atturies no alkoholiskajiem dzērieniem, jo alkohols no organisma izvada šķidrumu, kā arī rada palielinātu slodzi nierēm;

 - ja nespēj izdzert daudz ūdens, izvēlies dzērienus ar nelielu kaloriju daudzumu, ja dzer augļu sulas, atšķaidi tās ar ūdeni. Nevajadzētu dzert enerģijas dzērienus, limonādes, jo tās satur pārāk daudz cukura;

 - no kafijas nav jāatsakās, taču vēlams, izdzerot kafiju, izdzert arī glāzi ūdens.

  • Izmanto ūdeni savā labā, bet dari to gudri:

 - lai atvēsinātos dušā, izmanto nevis aukstu, bet siltu līdz vēsu ūdeni, jo ledaini auksta ūdens ietekmē aizveras ādas poras, un sakarsušais ķermenis vairs nespēj tik viegli no siltuma atbrīvoties. Siltu dušu ieteicams noslēgt ar vēsu dušu;

 - sasaldēts ūdens noderēs atsevišķiem ķermeņa punktiem: ledus gabaliņus vari paturēt uz roku locītavu iekšpuses, uz kakla un spranda u.c. Tas uzlabos asinsriti;

 - darba pārtraukumos atvēsinies ar roku peldēm: (izlietnē, kas piepildīta ar vēsu ūdeni, ieliec tajā rokas līdz elkoņiem un paturi apmēram 2 minūtes. Tas stabilizēs asinsriti un atvēsinās galvu). Lieliski palīdz arī kontrasta kāju vannītes.

  • Sporto atbilstoši laika apstākļiem: fiziska slodze karstā laikā nozīmē lielu slodzi asinsritei, tādējādi sliktāk tiek apgādātas nieres, aknas un muskulatūra. Nav ieteicams sportot pēc ilgākas uzturēšanās saulē vai sauļošanās, vismaz pusstundu pēc tam vajadzētu atrasties ēnā vai atvēsināties vēsā dušā.
  • Izmanto galvassegu- īpaši, ja zināms, ka uzturēšanās saulē būs ilgāka par 20 minūtēm. Galvassega ir obligāta maziem bērniem.

Saistītas ziņas

news-img
14.07.2021.

Būt drošam par zarnu veselību

news-img
20.07.2021.

Mehāniskais spiediens noved pie varžacs

news-img
15.07.2021.

Karstajā laikā saudzē savu un tuvinieku sirdi!

news-img
13.07.2021.

Pārbaudi kuņģa un zarnu veselību

news-img
05.07.2021.

Kā izvēlēties īsto sejas krēmu vasarai?

news-img
05.07.2021.

Pasargā vasaru no vēdera likstām

news-img
02.07.2021.

Neapstājies vecumdienās!

news-img
24.06.2021.

Vai sievietēm muguras sāpes ir biežāk?

news-img
21.06.2021.

Palīgs šovasar - Aukstumsomas

news-img
18.06.2021.

Tuksnesis mutē nav sīkums!

Visas ziņas