news-img

Publicēšanas datums: 11.01.2021.

Organisma atslodzes diena

Lai arī atslodzes periodus cilvēki piekopuši jau sen, tikai pēdējā laikā parādās nopietnas publikācijas par dažādiem ieguvumiem attiecībā uz veselību: holesterīna rādītājiem, glikozes līmeni, asinsspiedienu, iekaisuma procesiem, kā arī uz ķermeņa svaru, zina stāstīt ''Veselības centrs 4'' filiāles Estētiskās veselības klīnika ''4. Dimensija'' dietoloģe Lāsma Kalnbērza

Parasti atslodzes dienu cilvēki nolemj ieturēt pēc svinībām ar bagātīgu mielastu, kad nākamajā dienā jūt - apēsts pārāk daudz. Taču nopietnākas ēšanas režīma izmaiņas ar regulāru badošanos parasti nolemj ieviest, saskaroties ar kādām veselības problēmām,'' stāsta speciāliste. Apzināti ievērojot ilgākus starplaikus starp ēdienreizēm, mēs dodam savam ķermenim atslodzi.

Garākas pauzes starp ēdienreizēm

Vesels cilvēks var izmēģināt ieturēt ilgākus starplaikus starp ēdienreizēm - vislabāk, ja atslodzes laiks sakrīt ar gulēšanu (starp pēdējo ēdienreizi iepriekšējā dienā un brokastīm). Agrāk bija ierasts ēst trīs reizes dienā laikā no septiņiem rītā līdz septiņiem vakarā, rezultātā 12 stundu atslodzes periodi bija ikdienas norma, stāsta Lāsma Kalnbērza. ''Tas ir optimāls atslodzes laiks, ko var ieviest ikdienā arī tagad. Neēšanas periodu var pagarināt līdz 16 stundām - brokastis ēdot nevis septiņos, bet pulksten 11.''

Atteikties no neveselīgā

''Vislielākais labums būs, ja šis, visticamāk, neveselīgais produkts no ēdienkartes tiks svītrots pavisam,'' teic speciāliste. ''Šajā atslodzes dienā var ēst mazākas porcijas, uzturā galvenokārt iekļaut augļus, dārzeņus un palielināt uzņemtā ūdens daudzumu. Tomēr, tikai neko neēdot, organismā var ieslēgties mehānismi, kas palīdz pilnvērtīgi sagremot lieko, kas sakrājies. Līdz ar to par vislielāko ieguvumu no veselības viedokļa varam runāt, kad cilvēks īsāku vai ilgāku laiku dzer tikai ūdeni,'' skaidro dietoloģe.

Izmaiņas organismā

Ļoti būtiska atslodzes periodā ir šķidruma uzņemšana - vismaz 30 ml/kg ķermeņa svara, tas ir, vismaz divi litri dienā. Ūdens palīdzēs izvadīt no organisma vielmaiņas galaproduktus. Tam var pievienot citrona vai citu augļu šķēlītes. ''Tas, kuros gadījumos ieteicams neēst pavisam vai tikai atturēties no kāda produkta, ir ļoti individuāli. Katram cilvēkam ir atšķirīgs veselības stāvoklis, ķermeņa uzbūve, dienas režīms, ēšanas ieradumi un iespējas. Tas viss ir jāņem vērā,'' atgādina Lāsma Kalnbērza.

Uzziņa

  • Grūtniecēm un sievietēm zīdīšanas periodā, bērniem līdz 18 gadu vecumam, kā arī cilvēkiem ar samazinātu svaru ilgstoša badošanās nav ieteicama.
  • Ārsta uzraudzībā to drīkst darīt cilvēki ar slimībām, kuru gadījumā jākontrolē dažādu izmeklējumu rādītāji (diabētiķi, cilvēki ar kuņģa-zarnu trakta slimībām u.c.).

Vairāk lasiet žurnāla ''Praktiskais Latvietis'' 2021. gada janvāra izdevumā 

 

Saistītas ziņas

news-img
18.02.2021.

Smaguma sajūta vēderā

news-img
18.02.2021.

Stostīšanās: veiksmes atslēga ir laicīga tās pamanīšana un terapijas uzsākšana

news-img
11.02.2021.

Kādi ir nekvalitatīvu dezinfekciju līdzekļu lietošanas riski?

news-img
10.02.2021.

Atvilnis - iemesls sakārtot uzturu un dzīvesveidu

news-img
10.02.2021.

Spiež krūtīs pēc fiziskas slodzes?

news-img
09.02.2021.

Kas palīdzēs mazināt sausas ādas izpausmes?

news-img
08.02.2021.

Izgulējumi

news-img
08.02.2021.

Kā neapjukt plašajos maisījumu klāstos?

news-img
04.02.2021.

Kāpēc galvas ādai vajag skrubi?

news-img
04.02.2021.

Kāpēc ir svarīgi zināt estrogēnu līmeni?

Visas ziņas