news-img

Publicēšanas datums: 12.11.2020.

Peldēšanās visas sezonas garumā

Pēdējā laikā par gluži vai kulta nodarbi kļuvusi ''roņošana'' jeb peldēšana visas sezonas garumā. Tas gan nav nemaz tik pārsteidzoši, ņemot vērā daudzos ieguvumus, ko aukstās peldes sniedz ķermenim un veselībai. Konsultāciju sniedz ''Veselības centrs 4'' filiāles ''Diagnostikas centrs'' fizioterapeite Baiba Narvila

Vienlaikus ir būtiski ieklausīties savā ķermenī un tā vajadzībās, lai, gribot labu, galu galā nenodarītu vairāk kaitējuma nekā labuma.

Fizioterapeite Baiba Narvila ar ''roņošanu'' nodarbojas jau trešo sezonu, bet pirms tam aptuveni divus gadus par to vien domāja, mēģinot atrast domubiedrus. ''Parasti draugu attaisnojumi bija, ka vajadzēja rūdīšanos uzsākt vasarā, un tā nodoms tika pārcelts uz nākamo sezonu. Tomēr mans novērojums ir, ka sagatavoties vairāk nepieciešams emocionāli un ne tik daudz fiziski. Beigās tā arī draugus nepierunāju un uzsāku peldes viena. Ziemas laikā ir labi atrast tādas pašas entuziastu grupas, kas uztur ūdenstilpi neaizsalušu,'' teic fizioterapeite.

''Skatoties uz ziemas peldētājiem, ļoti vēlējos piedzīvot to fantastisko sajūtu, par ko runā ''roņi''! Lai sevi motivētu un neklausītos iekšējā balsī, kas mudināja nesaldēties, sāku meklēt informāciju par krioterapijas ieguvumiem. Arī mana mamma uztraucās un teica, ka sievietēm nevajadzētu saldēties, tomēr jāpiebilst, ka ne reizi pēc peldes neesmu saaukstējusies vai apsaldējusi urīnpūsli,'' atklāj Baiba.

Runājot par biežāk pieļautajām kļūdām, fizioterapeite stāsta, ka neieteiktu iet ūdenī vairākas reizes pēc kārtas, pat ja, iznākot no ūdens, šķiet, ka varēja uzkavēties tur ilgāk.

''Pirms peldes iesaku noģērbties lēnām, lai ķermenis sāk sajust temperatūras izmaiņas. Nebūtu vēlams pirms tam sildīties, jo tādējādi aukstuma sajūta būs izteiktāka. Vienmērīgi aklimatizējam ķermeni, neaizmirstam čības peldēšanai, jo tā ķermeņa daļa sasilst pēdējā.''

Aukstās peldes ir ieteicamas, ja cilvēkam ir muskuļu sāpes vai vielmaiņas un endokrīnās sistēmas slimības. ''Roņošanai'', nenoliedzami, ir daudz plusu – tā pavairo endorfīnus, ko dēvē arī par laimes hormoniem, palīdz uzlabot vielmaiņu, kā arī pozitīvi ietekmē asinsriti un imūnsistēmu. Ir gadījumi, kad ziemas peldes ir atvieglojušas pat astmas simptomātiku.

Tomēr bez sava veselības stāvokļa novērtēšanas nevajadzētu mesties šobrīd aktuālajā nodarbē. Īpaši piesardzīgiem jābūt cilvēkiem ar akūtām infekcijas, sirds un asinsvadu slimībām, ar plaušu tuberkuloze, aknu nepietiekamību, smadzeņu insultu vai vēnu varikozi smagā formā. Tāpat arī grūtniecēm un māmiņām, kuras baro mazuli ar krūti, jāievēro piesardzība.

Vairāk lasiet ziņu portāla ''Delfi.lv''

Saistītas ziņas

news-img
23.11.2020.

Vingrinājumi kāju vēnu veselībai

news-img
20.11.2020.

Kā mainās sievietes āda grūtniecības laikā?

news-img
15.11.2020.

Pastaiga ir dabiskākais veids, kā pilnībā nodarbināt savu ķermeni

news-img
12.11.2020.

Podiņa gudrību apgūšana

news-img
12.11.2020.

Kas ir kolikas?

news-img
12.11.2020.

LU profesora pētījums norāda uz aptaukošanās ietekmi uz Covid-19. Pārbaudies!

news-img
10.11.2020.

Rudens laika apstākļi apdraud redzi

news-img
09.11.2020.

Kas ir monodiēta?

news-img
09.11.2020.

Ko mūsu kuņģim nodara pretsāpju medikamenti?

news-img
04.11.2020.

Pīpējamie vitamīni

Visas ziņas