news-img

Publicēšanas datums: 03.06.2021.

Vislabākais masieris sev – tu pats!

Ja vēlies palutināt savu ķermeni un uzlabot pašsajūtu, taču nevari atļauties doties uz regulārām masāžas procedūrām, iespējams, tev nepieciešama vien klusa telpa un savas rokas, lai masiera lomu pildītu pati. Stāsta ''Veselības centrs 4'' masiere Ina Kļavinska

Masāža ir dozēta mehāniska iedarbība uz ķermeni. Un pašmasāžas gadījumā tu šo darbību veic pati uz savu ķermeni. Ar masāžas palīdzību vari tonizēt ķermeni, izmantot to kā iesildīšanos pirms treniņa, vai vienkārši atslābināt un nomierināt savu ķermeni un garu.

Ieguvumi no regulāras pašmasāžas veikšanas:

  • Uzlabojas asinsrite;
  • Audi tiek labāk apgādāti ar barības vielām;
  • Organismam ir vieglāk atbrīvoties no vielmaiņas galaproduktiem, kas nozīmē, ka organisms tiek attīrīts;
  • Tiek uzlabota limfas tece, kas mazina tūsku;
  • Atslābst saspringušie muskuļi, savukārt atslābušie tiek tonizēti;
  • Uzlabojas ādas stāvoklis;
  • Uzlabojas miega kvalitāte;
  • Mazinās locītavu mikro traumu risks;
  • Uzlabojas nervu sistēmas darbība;
  • Tiek mazināta stresa ietekme uz cilvēka organismu.

Dari pareizi!

Pirmais solis, kā jebkurai citai aktivitātei, ir atrast piemērotu vietu un laiku, lai nesteidzīgi varētu veltīt laiku procedūrai. Masāžai izvēlies siltu, pieklusinātas gaismas pārņemtu istabu. Lai radītu nomierinošu noskaņu, fonā klusītēm var skanēt meditatīvā mūzika, savukārt ķermenim jābūt tīram un sausam.

Procesu sāk ar masējamās vietas glāstīšanu, berzēšanu, mīcīšanu un beidz ar vibrācijas paņēmieniem. 

Masāžas virzienam vienmēr jābūt no perifērijas uz centru, tādēļ noteikti ņem vērā pareizu masāžas gaitu, atkarībā no masējamās zonas:

  • Apakšējās ekstremitātes jeb kājas. Sāc ar augšstilbu, kuru masē virzienā no ceļa locītavas līdz gūžas locītavai. 
  • Augšējās ekstremitāte jeb rokas. Sāc ar pleca locītavu, pēc tam masējot augšdelmu virzienā no elkoņa līdz plecu locītavai. 
  • Kakla un apkakles zona. Masāžu sāc ar aizauss pauguru izberzēšanu, tālāk virzoties no galvas pamatnes līdz plecam.
  • Vēders. Vēderu masē ar viegliem pieskārieniem pulksteņa rādītāja virzienā. 
  • Galva. Masējot galvu, ņem vērā, ka masāžas virzienam jābūt no pieres uz pakausi.
  • Muguras jostas daļa. Masāžu sāc no mugurkaula jostas skriemeļiem uz sāniem, savukārt sēžas muskuļus – no augšas uz gūžas locītavu.

Ar vai bez eļļas?

Masāžu vari veikt abējādi – gan izmantojot masāžās eļļas, gan neizmantojot. Galvenais, lai rokas procesa laikā ir tīras un siltas. Pielietojot masāžas eļļas, ziedes vai krēmus, rokas vieglāk slīdēs pa masējamo virsmu un mazinās risku traumēt ādu.

Cik bieži drīkst veikt masāžas?

Veicot pašmasāžu, ir svarīgi klausīties savā ķermenī, un saklausīt viņa stāstīto – vai veiktās masāžas procedūras ķermenim iet pie sirds, vai tomēr kaut kas ir jāpamaina. Pašmasāžu var veikt atkarībā no situācijas – katru dienu, gandrīz katru vai ik pārdienas. Ja vēlies, vari veikt masāžas kursu, kur mēneša laikā veic no 10 līdz 15 masāžas procedūras, kursu atkārtājot pēc viena vai diviem mēnešiem. Masāžas laikā gūto rezultātu jutīsi jau pēc trīs vai četriem seansiem.

Vairāk lasiet portālā ''Delfi.lv''

Saistītas ziņas

news-img
14.07.2021.

Karstums un tu: atvēsinies gudri

news-img
14.07.2021.

Būt drošam par zarnu veselību

news-img
24.07.2021.

Ceļgalu sāpes un traumas

news-img
20.07.2021.

Mehāniskais spiediens noved pie varžacs

news-img
20.07.2021.

Iepazīsti savu gremošanas sistēmu

news-img
16.07.2021.

Neaizmirsti par bērna drošību!

news-img
16.07.2021.

Vai uzticēties dzeramajam kolagēnam?

news-img
15.07.2021.

Karstajā laikā saudzē savu un tuvinieku sirdi!

news-img
13.07.2021.

Pārbaudi kuņģa un zarnu veselību

news-img
14.07.2021.

Kad pareizāk ir ēst svaigus salātus?

Visas ziņas