main.skip_to_content

Rūpes par bērnu attīstību, fizisko un psihoemocionālo veselību

''Bērnu veselības centrs'' rūpējas par bērnu attīstību, fizisko un psihoemocionālo veselību

''Veselības centrs 4'' filiāle ''Bērnu veselības centrs'' par bērnu harmonisku attīstību, fizisko un psihoemocionālo veselību rūpējas jau kopš 2010. gada. Speciālistu profesionalitāte, ieinteresētība un darbs multidisciplinārā komandā sniedz augstu vērtējamus rezultātus. Pateicoties izcilam speciālistu komandas darbam, ''Bērnu veselības centrs'' iemantojis atpazīstamību visā Latvijā.

LAIMĪGIEM UN VESELIEM BĒRNIEM!

Par to, lai bērni augtu laimīgi, veseli un emocionāli noturīgi, rūpējas ''Bērnu veselības centrs'' speciālistu komanda:

  • bērnu neirologs;

  • fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts;

  • fizioterapeits;

  • audiologopēds, oromiofunkcionālais speciālists;

  • psihoterapeits;

  • Montesori speciālists;

  • mākslas terapeits;

  • oftalmologs (bērnu acu ārsts);

  • otolaringoogs (bērnu LORs).

Dažas no galvenajām pieejām, kuras ņemot vērā, speciālisti palīdz rūpēties par bērnu psihoemocionālo veselību:

  1. Pozitīva vide. Ietver emocionālu atbalstu, cieņu un sapratni no vecāku, skolotāju, citu pieaugušo un vienaudžu puses.

  2. Atklāta komunikācija. Svarīgi ir regulāri runāt ar bērniem par viņu sajūtām un pieredzi. Atklāta un godīga komunikācija palīdz bērniem izteikt savas emocijas un atrast risinājumus problēmām.

  3. Emocionālās prasmes. Mācot bērniem atpazīt, saprast un pārvaldīt savas emocijas, viņi var attīstīt emocionālo inteliģenci. Tas ietver prasmes, piemēram, empātiju, pašregulāciju un konfliktu risināšanu.

  4. Regulāra fiziskā aktivitāte. Fiziskās aktivitātes palīdz samazināt stresu un uzlabo garastāvokli. Bērni, kuri regulāri nodarbojas ar sportu vai citām fiziskām aktivitātēm, bieži vien ir emocionāli stabilāki.

  5. Veselīgs dzīvesveids. Sabalansēts uzturs, pietiekams miegs un regulāras ēdienreizes palīdz uzturēt labu garastāvokli un enerģijas līmeni, spēlējot lielu lomu bērnu emocionālajā labklājībā.

  6. Sociālās prasmes. Attīstot sociālās prasmes, bērni var labāk sadarboties ar citiem un veidot veselīgas attiecības. Tas ietver draudzības veidošanu, komandas darbu un konfliktu risināšanu.

  7. Profesionāla palīdzība. Ja bērnam ir nepieciešama papildu palīdzība, ir svarīgi meklēt profesionālu atbalstu no psihologiem, psihoterapeitiem vai citiem speciālistiem. Agrīna reaģēšana var būt ļoti efektīva.

  8. Vecāku izglītība. Vecākiem jābūt zinošiem par bērnu emocionālajām vajadzībām un jāzina, kā atpazīt stresa pazīmes. Vecāku izglītība un atbalsta grupas var būt ļoti noderīgas.

  9. Izglītība un informēšana. Skolu programmās un sabiedrībā ir svarīgi iekļaut izglītību par garīgo veselību un emocionālo labklājību. Tas palīdz veidot izpratni un samazina stigmu saistībā ar garīgās veselības jautājumiem.

  10. Laiks kopā. Kopīgas aktivitātes un sarunas var būt ļoti vērtīgas bērna emocionālajai attīstībai.

Rūpējoties par bērnu psihoemocionālo veselību, mēs varam palīdzēt viņiem augt par veseliem un laimīgiem pieaugušajiem, kuri spēj veiksmīgi pārvarēt dzīves izaicinājumus.

JAUNUMS! Vizuāli plastiskās mākslas terapija bērniem un pusaudžiem

Vizuāli plastiskās mākslas terapija ir metode ar integrētu psihoterapiju un radošajām izpausmēm garīgās, emocionālās, sociālās un fiziskās veselības veicināšanai. Mākslas terapija ir piemērota bērniem jau no agrīna vecuma un palīdz cīnīties ar depresiju, trauksmi, stresu, kā arī ceļ pašvērtējumu, palīdz emociju regulācijā, veicina bērnu attīstību.

Ingrīda Zvēra, ''Bērnu veselības centrs'' mākslas terapeite

''Mākslas terapija var būt noderīga teju ikvienam kādā dzīves posmā - katram ir kādi saspringtāki dzīves brīži, visiem kādreiz ir kādi stresi vai konflikti, ar ko pats netiek galā, un terapija pat pāris sesiju laikā var ļoti palīdzēt. Bet mēs strādājam ar ļoti plaša spektra problēmām, palīdzam bērniem un jauniešiem arī ar dažādām diagnozēm – ar autiskā spektra traucējumiem, depresijām, uzmanības deficīta sindromu, fiziskām slimībām.''

Vizuāli plastiskā mākslas terapija īpaši piemērota rehabilitācijas un ārstēšanas nolūkos bērniem un jauniešiem ar:

  • uzmanības deficīta sindromu;

  • smagām emocionālām traumām;

  • uzvedības traucējumiem;

  • smagiem un vidēji smagiem garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem;

  • autiskā spektra traucējumiem; posttraumatiskā stresa sindromu u.c.

Mākslas terapijas sesija ilgst 50 minūtes.

Sesijas laikā klients tiek mudināts izmantot pieejamos materiālus, lai kopā ar mākslas terapeitu caur tiem izpaustu un izzinātu savas sajūtas un pārdzīvojumus.

Mākslas terapeits palīdz radošos procesus sasaistīt ar klienta sajūtām, un līdz ar to klientam sevi iepazīt dziļāk.

Sesijas ir uz personu centrētas un psihodinamiskas.

Mākslas terapija palīdz:

  • mazināt stresu;

  • mazināt trauksmi;

  • labāk regulēt emocijas;

  • celt pašvērtējumu;

  • tikt pāri smagiem pārdzīvojumiem;

  • veidot komunikācijas spējas bērniem ar autismu;

  • mazināt fiziskas sāpes dažādu slimību gadījumos u.c.

Pieejamas individuālas mākslas terapijas sesijas pacientiem no divu gadu vecuma līdz 18 gadu vecumam.

Mākslas terapijas sesijas iespējamas latviešu un angļu valodā.

''Bērnu veselības centrs'' vizuāli plastiskās mākslas terapeite Ingrīda Zvēra vizuāli plastiskās mākslas terapiju apguvusi Goldsmitas universitātē Londonā (Goldsmiths, University of London, pirmā universitāte Eiropā, kas sagatavo mākslas terapeitus). Ingrīda Zvēra ir Lielbritānijas vizuāli plastiskās mākslas terapeitu asociācijas (British Association of Art therapists – BAAT) biedre.

Uzziniet vairāk par ''Veselības centrs 4'' filiāles ''Bērnu veselības centrs'' sniegtajiem pakalpojumiem un piesakieties!

Tālr.: 67517530, 29188623
E-pasts: bernucentrs@vc4.lv
Adrese: Duntes iela 15A, Rīga

Publicēts: 15.10.2024