news-img

Publicēšanas datums: 31.03.2020.

Vērts izmēģināt! Pretiekaisuma diēta

Ir daži ēdieni un atsevišķas pārtikas sastāvdaļas, kas paaugstina iekaisuma procesus cilvēka organismā, stimulējot citokīnus un proiekaisuma faktorus, tajā skaitā IL6, kuriem ir liela nozīme šūnu savstarpējā komunikācijā. Konsultē ''Veselības centrs 4'' preventīvās medicīnas speciāliste, dermatoloģe dr. Jana Janovska.

Šodienas ārkārtas situācijas apstākļos, lai stiprinātu un maksimāli pasargātu savu veselību, der ievērot tā saucamo pretiekaisuma diētu, kas fokusējas uz antioksidantiem bagātu ēdienu: augļiem un dārzeņiem. Antioksidanti palīdz cīnīties ar oksidatīvo stresu un izvada no organisma brīvos radikāļus. Brīvie radikāļi tieši var bojāt šūnu DNS, lipīdu peroksidāciju, veicinot organismā gan latentu, gan hronisku iekaisumu. Vieni no spēcīgākajiem antioksidantiem ir mellenes, melnā šokolāde, artišoki, pekanrieksti, sarkanie kāposti, avenes, pupiņas, spināti, bietes, kāposti un oranžās krāsas dārzeņi.

PRODUKTI, KAS PALĪDZ MAZINĀT IEKAISUMU
- treknās zivis (tuncis un lasis)
- augļi (mellenes, kazenes, zemenes)
- dārzeņi, lapu kāposti, spināti un brokoļi (svaigi vai viegli termiski apstrādāti)
pupiņas, rieksti un sēklas
- olīvas, olīveļļa, linsēklu eļļa un citas ar Omega 3,6,9 bagātinātas eļļas
- ķiploki
- ingvers
- kurkuma
- zaļā tēja

NO KURIEM JĀATSAKĀS
- pārtikas produkti ar pievienotu cukuru vai sāli
- neveselīgas eļļas
- pārstrādātie ogļhidrāti (baltmaize, baltie makaroni, balto miltu izstrādājumi)
- ātrās uzkodas, piemēram, čipsi
- iepriekš gatavoti deserti, piemēram, cepumi, konfektes un saldējums
- alkohols

ANTIOKSIDANTI palīdz cīnīties ar oksidatīvo stresu un izvada no organisma brīvos radikāļus. Brīvie radikāļi tieši var bojāt šūnu DNS, lipīdu peroksidāciju, veicinot organismā gan latentu, gan hronisku iekaisumu.

Visu rakstu lasiet laikraksta ''Neatkarīgā Rīta Avīze'' 2020. gada 30. marta numurā

Saistītas ziņas

news-img
01.07.2020.

Pasaulē un Latvijā jaunākie pretcelulīta un ādas liftinga risinājumi!

news-img
21.05.2020.

Hroniska venoza mazspēja vīriešiem

news-img
19.05.2020.

Kāpēc katram būtu jāizveido sava dzimumzīmju karte?

news-img
24.04.2020.

Ārstu attālinātas konsultācijas ir labs veids, kā atšķirt akūtu saslimšanu

news-img
08.05.2020.

Atgūstot kontroli! Nākotnes tehnoloģijas Tavam skaistumam.

news-img
05.05.2020.

Analīzēs par daudz dzelzs. Par ko tas liecina?

news-img
05.05.2020.

Smēķēšanu prom, veselību šurp!

news-img
05.05.2020.

Apkārtējie neskaidri runā! Varbūt dzirde jāpārbauda?

news-img
05.05.2020.

Vai deguna asiņošana ir bīstama? Kā rīkoties?

news-img
30.04.2020.

Sagatavojies, mugura! Es strādāšu dārzā

Visas ziņas